Gondolj a legfélelmetesebb terrorra, ami csak érhet! Egy földönkívüli szörny támadása? Egy végzetes kór? Vagy a rettegés attól, hogy olyasvalaki fenyegeti az életed, akiről azt hitted, ő lesz, aki megvéd és szeret, ha bajba kerülsz, a családod egyik tagja!
Kubrick hátborzongatóan izgalmas remekművében – amelyet a Newsweek kritikusa az első epikus horrorfilmnek nevezett – az ember ezen utóbbi, mindenkiben mélyen megbúvó félelme jelenik meg. A Stephen King azonos című regénye alapján készült mesterműben Jack Nicholson élete egyik legjobb alakítását nyújtja, mint Jack Torrace, aki a családjával a téli holtszezon idejére egy, a világtól elzárt kísérteties hotelba költözik gondnoknak. Ha az évszázados falak mesélni tudnának, hátborzongató történetek tucatjai kerülnének a felszínre. Úgy tűnik, hogy Jack kisfia előtt nincsenek is titkai a háznak, mert látja a fürdőkádba fulladt nőt, az elegáns lakosztályban kivégzett férfit és az összes holt lelket, amelyek nem találnak nyugalmat. De lehet, hogy mindezek a rémképek csupán jeleznek valamit. A Jack agyát elborító őrületet, a folyamatot, amelynek hatására a szerető apa vérszomjas, gyilkos indulatokkal teli szörnyeteggé válik.
(Feliratos)
Még több információ
Jelenleg nincs több információ erről az online filmről.
A legjobb King adaptáció, annak ellenére, hogy sok mindenben eltér a könyvtől, de ez az az film, amely az egyetemes filmtörténet részévé tudott válni a feldolgozások közül, nemcsak művészi, de popkultúrális értelemben is. Aki szereti a pszicho-thrillert, annak mindenképpen kötelező a megtekintése – ha van még olyan, aki nem látta volna ezt a mesterművet.
Sajnos a feltöltés a vágott verzió – képarányát tekintve (Nem a feltöltő hibája, a film ezen verziójának kiadója így csinálta meg a filmet). Az eredeti film 4:3 verzióban készült, az ide feltöltött az 1,85:1 képarányra vágott változat, azaz a kép aljából és tetejéből levágtak. (Akinek nem lenne tiszta a dolog, hogy mi is ez, és sok filmnél mire figyeljen ezzel kapcsolatban: Kubrick imádta a full frame, azaz 1,37:1 (4:3) felbontást. Ez a szabvány film felbontása, régebben a monitorok és a tv-k is ezen felbontást preferálták, ez volt a hivatalos szabvány egészen az 50-es évek elejéig, amikor – ebbe most hosszabban nem mennék bele, hogy milyen okokból és mért, akit érdekel, annak írhatok róla, ha kérdez – a mozi és a tv közti különbséget meg akarták változtatni és megjelent a szélesvásznú film. (Az Egyesült államok az 1,85:1 arányt preferálta. Ez a 16:9 képaránynak felel meg mai szemlélettel. Ahhoz, hogy ezen elférje egy 4:3 képarányú film annak tetejéből és aljából vágni kell. Ha ezt barbár módra csinálják, akkor simán PAN-olják, azaz belenagyítanak a képbe és a kieső rész eltűnik, ha komoly cég csinálja akkor PAN & SCAN-elik, azaz minden egyes jelenetet vizsgálra, vágáról-vágásra követve a filmet mozdítják el a 4:3-as belenagyított képkockát a szélesvásznú képen, így fontos momentum nem vágódik le a képről. (Ugyanez igaz a szélesvásznú filmek PAN&SCAN, illetve csak PAN eljárására. Talán mindenki emlékszik még a régi westernekre a magyar tv-kben. Beszéltek a szereplők, de nem látszott a fejük, csak az orruk. Mert csak PAN-olták a 2,35:1 arányú szélesvásznú képeket, ahelyett, hogy PAN&SCAN-elték volna, azaz az egyes beszélők arcára tolták volna a képet, kvázi újraszerkesztve ezzel a filmet.)
No lényeg, ami lényeg, ez a verzó sajnos vágott, tehát nem a teljes kép látszik. (Nagyon sok filmmel történik ez mind a mai napig, sokszor a tv-k a 2,35:1, vagy 2,40:1 képarányú filmeket PAN-olják 1,85:1 képarányra…
Jack Nicholson nélkül ez a film nem lenne sehol!
A feleségét alakító szinésznő az vmi katasztrófa!